بعد از خبر خوش تاسیس قریب الوقوع صندوق قرض الحسنه مجمع یاران ماندگار ، خبر شروع به کار معاونت ** کار گروه ها ** ی دبیرخانه مجمع شیرینی را در کام بچه های مجمع دو چندان خوهد کرد .

به گفته مسوول دبیرخانه ( دبیر مجمع ) آقای هاشمی با توجه به شروع فعالیت های مقدماتی معاونت کارگروه ها از چند هفته پیش در کنار دیگر معاونت دبیر خانه به نام ** روابط عمومی ** ، این معاونت فعالیت خود را بعد از نشست مجمع با جدیت هر چه بیشتر و البته با تمرکز بر استمرار فعالیت ها ادامه خواهد داد و به حول قوه الهی از حد اکثر توانایی های بچه های مجمع و حتی بچه های بسیج غیر مجمع در زمینه های گونوگون استفاده خواهد شد .

 علت تمرکز برای استمرار ، طبق این گفته معصوم است که : " کار کم و با استمرار بهتر است از کار زیاد و بدون دوام " . ( چرا که از دل استمرار کاری اینقدر که تکثیر و تقویت حاصل می شود ؛ از دل زیاد و قوی بودن کار در بازه زمانی موقت تکثیر و تقویت در گذر زمان حاصل نمیشود . )

 

در ضمن توجه به این نکته حائز اهمیت است که دبیر خانه در معاونت کار گروه ها به دنبال فعالیت اجرایی نیست بلکه به دنبال آن است تا اتاق فکری متشکل از افراد متخصص و متبحر و البته با تجربه به وجود آید به منظور تبادل افکار و تضارب آراء .


و اما فعالیت های انجام شده در معاونت کارگروه ها بدین شرح است :

1 - تشکیل کارگروه اقتصادی به مسوولیت آقای فاضلی به منظور بررسی مسائلی چون ربا و تشخیص آن ، خمس و نحوه محاسبه آن ، محاسبات عددی انواع وام ، مسائل روز داخلی و خارجی اقتصادی و . . .

2 - تشکیل کارگروه سیاسی به مسوولیت آقای کوره پز به منظور بررسی تحلیلی مسائل روز سیاسی داخلی و خارجی ، تاریخ سیاست ایران و جهان ، فراماسونری و . . .

3 - تلاش و رایزنی برای پیدا کردن مسوول کارگروه فرهنگی-اخلاقی که فعلا بدون مسوول است .

4 - بررسی و رایزنی به منظور تشکیل کارگروه های جدید با توجه به علایق ، توانایی ها و نیازهای افراد مجمع مثل : پزشکی و روانپزشکی ، تربیت فرزند ، خانواده مادر و فرزند و . . .

شایان ذکر است همانطور که حدود نیمی از مجمع را برادران تشکیل میدهند ، حدود نیمی از افراد را هم خواهران تشکیل داده و استفاده از توانایی ها و تجربیات خواهران نیز در برنامه کارگروه ها قرار خواهد گرفت .