بسم الله الرحمن الرحیم

گزارش نشست

مثل دو سال گذشته ذوق کم‌نظیر همۀ دوستان خیلی جالب توجه بود؛ چه اونایی که می‌تونستن شرکت کنن و چه جاماندگان؛ الفتی که بر اثر هم‌سنگر بودن بین بچه‌ها ایجاد شده، بعد از سال‌ها فراتر از تصور بود؛ تا جایی که بعد از گرد هم آمدن در ویلای دماوند، خیلی تن به تشکیل نشست و جلسه نمی‌دادن و ترجیح می‌دادن در فضایی صمیمی و به دور از تکلف به اختلاط و گپ و گفت بپردازن. 



 

بالآخره بعد از کلی کش و قوس حدود ساعت 11 و 30 جلسه صبح برگزار شد؛ خوب این‌جای گزارش رو به اقتضای نشست، رسمی ادامه می‌دم.

در ابتدای جلسه، گزارشی از فعالیت‌های سال گذشته هیأت امنا قرائت شد و پس از قرائت گزارش، به بررسی اساس‌نامۀ صندوق قرض‌الحسنه و آئین‌نامه دبیرخانه که در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفته بود؛ پرداخته شد.

نظرات در خصوص کیفیت ادارۀ صندوق را می‌توان به دو گروه تقسیم کرد؛ گروهی که بیش‌تر موافق نظم و انضباط و جدیت در ادارۀ صندوق بودند و نظر دیگر انعطاف و آسان‌گیری را برمی‌گزید.

سرانجام اعضای جلسه ضمن تصویب اساس‌نامۀ صندوق بر این مهم تأکید کردند که نظم و انضباط مالی منافاتی با رفاقت و روح هیأتی ندارد و هر دو عنصر برای موفقیت صندوق لازم است و سایر جزئیات را به خود هیأت مدیره صندوق واگذار کردند.

پس از برگزاری جلسۀ اول، برگزاری نماز جماعت و صلوات همراه با لبیک، یاد نمازهای حسینیه را در دل‌ها زنده کرد.

بحث‌های سیاسی و اجتماعی بین بچه‌ها در حال شدت گرفتن بود که حضور سردار پورجمشید در جمع دوستان، طراوت تازه‌ای به جمع بخشید؛ نورانیت حضور ایشون ضمن آرامش و معنویتی که به جمع داد، خاطرۀ روزهای پرالتهاب اردوی راهیان نور و دل‌گرمی‌های مادی و معنوی ایشون را متجلی ساخت.

پس از صرف ناهار، گعده‌ای مفصل با حضور سردار شکل گرفت و اوضاع و احوال امروز سیاسی ـ اجتماعی مورد کنکاش قرار گرفت هر کدوم از بچه‌ها از فضاهای کاری خود و نکاتی که به ذهنش می‌رسید می‌گفتن؛ البته ناگفته نباشد که سردار از برگزاری چنین نشست‌هایی خیلی استقبال کرد و چنین نشستی را کم‌نظیر دونست.

بازی گاه و بی‌گاه بچه‌ها که حالا همه دو سه ساله شدن، هم بر طراوت و هیجان فضا می‌افزود...

اما اوج نشست امسال وقتی بود که استخر حیاط مملو از آب سرد، حضور جملگی یاران را طلبید..

غیر از یکی دو نفر از برادرا ـ با عذرهای واهی ـ همه در این برنامۀ مفرّح حضور فعال به هم رسوندن و این حضور، آب پاکی را بر دستان برگزارکنندگان نشست نسبت به برگزاری جلساتِ بعد ریخت..

حالا در یک ساعتی اذان مغرب همه اهمیت موضوع برگزاری جلسه دوم را درک کرده بودندو برای برگزاری دومین جلسه آماده شدند..

جلسۀ دوم با قرائت قرآن توسط برادر سبحانی شروع شد؛ موضوعات فراوانی برای طرح وجود داشت از انتخاب هیأت امنای جدید تا مکان نشست سال بعد؛ از چند و چون فعالیت و همکاری اعضا تا توسعه یا عدم توسعه جمع..

اما در میانۀ انتخاب موضوع اول برای گفت‌وگو؛ موضوع عجیب و تنش‌زای تداوم یا عدم تداوم حضور خواهران با توجه به محدودیت‌های موجود در مجمع مطرح گردید؛ بعد از بحث مختصر، تقریباً قریب به اتفاق اعضا تداوم حضور خواهران در مجمع به عنوان نیمی از اعضای مجمع و به تعبیری یکی از دو ستون بنیان مرصوص بسیج دانشجویی البته با لزوم تعیین سازوکارهای جدید مورد تأکید قرار دادند.

بعد از طرح مباحث کلی با توجه به ضیق وقت، انتخاب هیأت امنای جدید در دستور کار قرار گرفت؛ برای سومین بار چگونگی انتخاب هیأت امنا مورد مناقشه قرار گرفت که سرانجام همان روال سال‌های گذشته در پیش گرفته شد؛ یعنی نوشتن افراد موردنظر «5برادر و 2 خواهر» بدون نیاز به نامزد شدن آن‌ها. طبق نظرسنجی به عمل آمده که با حضور بیست نفر از اعضای رسمی مجمع برگزار شد، نتایج زیر به دست آمد:

1. سیدحیدر هاشمی «14رأی»                                     2. طیبه شیرمحمدی «12 رأی»                                 

 3. علی نوید «11 رأی»                                             4. مجتبی یوسفی‌نژاد «11 رأی» 

5. میثم دارابی «10 رأی»                                             6. فاطمه جهان‌بخش «10 رأی»

9. یاشار رنجبرپور «9 رأی»

قرائت نتایج نظرسنجی هم‌زمان شد با صدای اذان، الباقی بحث‌ها به بعد از نماز موکول شد، که تهیۀ شام و باقی برنامه‌ها، فرصتی برای جلسه باقی نگذاشت و مباحث باقی مانده از جمله انتخاب نفر پنجم هیآت امنا با توجه به رأی مساوی نفر پنجم و ششم، انتخاب دو نفر عضو هیآت مدیره صندوق، تعیین تکلیف توسعه یا عدم توسعه جمع و سایر مباحث، بدون تکلیف ماند.از میان مباحث باقی مانده، تنها بحث مکان برگزاری نشست سال بعد، پس از برگزاری مراسم باشکوه جشن تولد زهرا خانم رازقی، دختر خانم حاج جعفر، در جلسه‌ای صمیمی مورد بررسی قرار گرفته و مزرعۀ آقای رنجبرپور مورد توافق قرار گرفت، البته در این جلسه برادران با وکالت از خواهرانِ حاضر به اعلام نظر پرداختند..

پس از این امر، از همان شب اول، کم‌کم دوستان ویلا را ترک کردند و به این ترتیب نشست امسال هم در فضایی صمیمی، خانوادگی و دوستانه به پایان رسید..

طبق خبرهای رسیده هیأت امنای جدید در اندیشۀ برگزاری مجمع در فضای مجازی برای انجام بحث‌های باقی‌ماندۀ از نشست و سایر بحث‌ها هستند.


به قلم برادر هاشمی